Recensie Zomerzusjes door Antoinette van Steeg:
De tweelingzussen Harper en Tabitha hebben elkaar al jaren niet gezien. Nadat hun ouders gingen scheiden, komen beiden er voor om bij een andere ouder te gaan wonen, wat de relatie tussen de zussen geen goed deed. Maar wat was de echte reden van hun breuk?

Elin Hilderbrand is een bekende naam in het genre feelgood. Zodra je zo’n boek in handen krijgt, weet je dat er een paar heerlijke leesuurtjes in het verschiet liggen. Zomerzusjes is wel een boek waar ik even in moest komen. Ik moest even wennen aan de personages en de verhaallijn. Maar nadat ik over deze drempel heen was, was ik wederom verkocht. Wat een heerlijk verhaal heeft Elin Hilderbrand weer geschreven!

Ondanks de voorspellende verhaallijn, wat past binnen feelgood, biedt dit verhaal meer. Het verhaal is goed opgebouwd en kent vrij veel emoties zoals verdriet, concurrentie, liefde, vergeving, gunfactor en begrip.
Want Harper en Tabitha kunnen als tweeling niet meer verschillen dan deze twee zussen. De een geniet van het leven en doet haar ding, terwijl de ander alles volgens de regels doet en elegant is. Uiterlijk zijn ze nauwelijks uit elkaar te houden, wat zorgt voor leuke verrassingen in hun leven.
De ouders van Harper en Tabitha zijn dan wel gescheiden, de liefde is altijd gebleven. De zussen hebben door hun strijd altijd gedacht dat hun ouders uit elkaar waren gegroeid. Nu hun vader is overleden en hun moeder in het ziekenhuis belandt, hebben ze elkaar meer nodig dan ooit. De zestienjarige dochter Ainsley van Tabitha zit letterlijk in haar puberfase en bezorgt Tabitha veel zorgen. Gelukkig kunnen Ainsley en Harper het goed vinden samen. Veel zorgen dus bij de beide zussen om alle gebeurtenissen te verwerken en in goede banen te leiden.

Ondertussen mist Harper Reed, de dokter van haar vader met wie ze een relatie had. Echter is zijn vrouw erachter gekomen en is de relatie tussen Harper en Reed voorbij. Wanneer de zussen ruilen van huis en eiland, zorgt dat niet alleen voor hilarische verrassingen, maar ook voor ontplooiing bij de beide zussen. Tabitha duikt in een relatie en Harper komt voor een verrassing te staan. Zullen de zussen hun verleden achter zich kunnen laten? Kunnen ze hun zussenrelatie nieuw leven inblazen?

Zomerzusjes is een heerlijke feelgoodroman met een goed verhaal. De gebeurtenissen, omgeving en sfeer zijn heerlijke ingrediënten voor dit verhaal. Daarnaast is de schrijfstijl van Elin Hilderbrand prettig en voor ik het wist was ik halverwege het boek. Feelgoodverhalen zijn over het algemeen niet al te moeilijk geschreven boeken. Toch moest ik wel even in dit verhaal komen. Daarna was ik overstag en wilde ik meer lezen.

Zomerzusjes is een heerlijk boek om buiten te lezen onder een parasol. Even weg zwijmelen bij een lekker verhaal. 4 sterren voor deze heerlijke feelgoodroman.

★★★★
Titel: Zomerzusjes | Leesfragment | Auteur: Elin Hilderbrand | Uitgeverij Boekerij | Categorie: Feelgoodromans | Uitvoering: paperback of E-book | 400 pagina’s | ISBN13: 9789022582534 | Verkrijgbaar sinds: maart 2019 | Recensent: Antoinette van Steeg | Datum recensie: 03-07-2019 | Prijs max. €20,99 | Bestellen