Winter in Schotland

Recensie Winter in Schotland door Sonja Hubregtse:
Een heerlijk boek, vooral voor in de koude wintermaanden!

Suzanne en Stewart McBride runnen een lodge in een klein dorp in de Schotse Hooglanden. Posy (de jongste van drie zussen) woont ook op dit terrein en werkt mee in het hotel, maar zou graag bergen gaan beklimmen. Dan ontmoet ze haar nieuwe buurman Luke, die zorgt voor veranderingen in haar leven. Haar twee zussen Hannah en Beth wonen in New York en leiden allebei een totaal ander leven. Hannah is een echte workaholic, probeert vakanties naar haar familie te vermijden en heeft een groot geheim. Beth zorgt voor haar twee kinderen en is huismoeder, maar is dat wel wat ze wil in haar leven? Suzanne hoopt dit jaar dat de drie zussen kerst komen vieren. Kerst is een moeilijke tijd voor de zussen. Toen ze nog jong waren, hebben ze een traumatische periode meegemaakt door een vreselijk ongeluk.

Momenteel hebben zowel Hannah, Beth als Posy alle drie een probleem waar ze zich geen raad mee weten. Zal het verleden de drie zussen weer dichterbij elkaar brengen tijdens de kerstvakantie of worden de kerstdagen alles behalve prettig?

Het verhaal Winter in Schotland wordt verteld vanuit vier personages: Suzanne, Hannah, Beth en Posy. Dit is tevens de hoofdstukindeling, waardoor er duidelijkheid is over wie het verhaal gaat. Het is erg origineel dat de verhaallijnen eerst ‘los’ van elkaar zijn, terwijl (aan het einde van het boek) de verhaallijnen vloeiend samenkomen.

De schrijfster vertelt erg gedetailleerd, waardoor de winterse sfeer goed tot zijn recht komt. Sneeuw, kou, het landschap en prachtige kerstversieringen zorgen voor een warm verhaal. Ook de erotische scènes in het boek worden gedetailleerd omschreven zonder dat het vulgair is. De heerlijke, vlotte schrijfstijl zorgt voor een prachtige omschrijving van de personages. Het zorgt voor herkenbaarheid bij de lezer. Je wordt erg nieuwsgierig, of de zussen wel met elkaar gaan praten. Je voelt duidelijk de liefde en sfeer onderling. Veel grappige momenten lieten mij hardop lachen. Het verhaal zorgt ervoor dat je zin krijgt in de kerstdagen…

★★★★★
Titel: Winter in Schotland | Leesfragment | Auteur: Sarah Morgan | Uitgeverij HarperCollins | Categorie: Romans | Verkrijgbaar als paperback en E-book | 416 pagina’s| ISBN: 9789402704396 | Verkrijgbaar sinds: 22-10-2019 | Recensent: Sonja Hubregtse | Datum recensie: 16-12-2019 | Prijs: €15,99 – E-book €4,99 | Bestellen