Recensie Cadeautjes uit het Hiernamaals door Hannie van Grol:
Het boek begint met een opdracht aan allen die leven, allen die dood zijn en aan allen die nog geboren gaan worden. Een zeer treffend begin, want hiermee wordt al voor een deel duidelijk waar het boek over zal gaan, over leven en dood en contact over de dood heen. Verder geeft de auteur een uitleg bij de cover waarop een prachtige afbeelding van een uitgebloeide paardenbloem is te zien, een metafoor voor het leven en sterven op aarde. Ook staat de paardenbloem symbool voor het hiernamaals, waar wij naar terugkeren als we gestorven zijn.

De auteur legt uit hoe zij naar het leven en de dood kijkt, wat de ziel is, wat het bewustzijn van de mens inhoudt, hoe hemel en aarde met elkaar verbonden zijn en hoe alles met elkaar samenhangt. De geboorte wordt meestal gezien als iets vreugdevols, de dood daarentegen als verdriet, ellende en afscheid nemen. Terwijl we eigenlijk teruggaan naar huis, naar de bron waar we vandaan komen. De schrijfster wil ons geen mening opdringen. Ze laat haar visie zien en hoopt met dit boek de lezers aan te zetten te gaan nadenken over het mysterie van leven en dood.

Het boek kent een prettige schrijfstijl, alle eventueel onbekende termen worden goed uitgelegd. Het verhaal wordt aangevuld met persoonlijke ervaringen en doorgevingen vanuit gene zijde. Ook komen er anderen (met toestemming) aan het woord die vertellen over wat er gebeurde tijdens sessies, heel ontroerend. Voor degenen die op dit gebied al wat meer gelezen of ervaren hebben, is het misschien wat simpel. Maar voor de ‘leek’ op dit gebied is het een echte aanrader. Het boekje geeft troost en doorbreekt het taboe dat er om dood en hiernamaals hangt. Ook al ben je niet overtuigd van het bestaan van een hiernamaals, de persoonlijke verhalen zijn zeker ontroerend om te lezen.

★★★★
Titel: Cadeautjes uit het Hiernamaals | Leesfragment | Auteur: Norma Prikanowski van Veggel | Uitgeverij: Obelisk Boeken | Categorie: Religie, Spiritualiteit & Filosofie | Uitvoering: paperback of E-book | 160 pagina’s | ISBN13: 9789493071131 | Verkrijgbaar sinds: 26-05-2019 |Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 14-5-2019 | Prijs max.: €19,99 | Bestellen