De Heelkamers

Recensie De heelkamers door Hannie van Grol:
Liefde voorbij het leven

Voorbij de angst
Thea Terlouw vertelt in dit derde boek dat ze geschreven heeft, veel over wat er na onze dood gaat gebeuren. Dit doet zij aan de hand van verhalen die zij doorgekregen heeft van Margreet, een vrouw die zij begeleid heeft in haar laatste dagen op aarde. Samen hebben zij destijds de trauma’s uit het leven van Margreet opgelost en de overgang die de dood is, lichter gemaakt. Tevens hebben zij de afspraak gemaakt om na haar dood contact op te nemen om over haar ervaringen in de sferen te vertellen. In de eerdere boeken van Thea Terlouw wordt hier al veel aandacht aan besteed, maar ook in dit boek komt dat onderwerp uitgebreid terug. Als je de andere boeken net hebt gelezen, doet de herhaling aan als te veel van het goede, maar als dat langere tijd geleden is of als je nog niet bekend bent met haar eerdere boeken, is het een uitstekende inleiding in haar gedachtegoed.

De heelkamers zijn de plekken waar overledenen na hun dood naar toe gaan. Ze worden daar liefdevol opgevangen en geholpen met het lezen van hun ‘levensboek’. Ook treffen ze daar hun geliefden of hun familieleden die al eerder overleden zijn. Heel veel gidsen, begeleiders en Lichtwerkers staan klaar om daarbij te assisteren. In deze Eindtijd waarin we leven, zoals ons aan alle kanten doorgegeven wordt, wordt er veel geheeld en uitgezuiverd. De heelkamers zijn er voor verschillende soorten trauma’s: iemand die een plotselinge dood heeft meegemaakt of iemand die euthanasie heeft gepleegd of door suïcide om het leven is gekomen, voor iedereen is er een speciale maar vooral liefdevolle opvangplaats. Daar worden de juiste energie en kleuren gebruikt om goed te herstellen van alle trauma’s opgedaan in verschillende incarnaties op deze aarde.

De heelkamers staat vol met persoonlijke verhalen van mensen die overgegaan zijn en hun ervaringen die ze na het leven op aarde hebben opgedaan. De grote overeenkomst die uit deze verhalen naar voren komt, is dat er alleen maar sprake is van liefde, nergens komen er oordelen voor. Wat ons voorgehouden wordt vanuit de religie, is dat na onze dood hel en verdoemenis kunnen wachten, maar de contacten die Thea heeft gehad, laten zien dat het anders is. Het lezen van dit boek kan veel angst voor de dood wegnemen, zodat sterven weer gezien wordt als een overgang naar een leven vol liefde en troost.

In dit boek worden nog veel meer interessante onderwerpen behandeld: over kinderen en dieren die overledenen kunnen zien, over de Hal der Wijsheid waar zielen naar toe gaan die zich voorbereiden op een nieuwe incarnatie, over medici die door het lezen van hun levensboek een totaal andere visie op genezen ontwikkelen, over Zomerland, de ontmoetingsplek voor overledenen en levenden die in hun droom daar samen kunnen komen. Kortom te veel om op te noemen. Het is echt de moeite waard dit boek zelf te lezen en de energie te ervaren die erin opgeroepen wordt.

Het boek De heelkamers vraagt wel aandacht en concentratie, maar als je er eenmaal goed in zit, wil je alleen maar doorlezen om nog meer liefdevolle verhalen te lezen, nog meer te beseffen dat het gaat om bewustwording, nu al in dit leven of pas na onze dood bij het lezen van ons ‘levensboek’. Geen enkele ziel gaat verloren, voor iedereen is er hoop op heling.
Het boek eindigt met de volgende woorden:

“….., allemaal dragen we dezelfde droom met ons mee en we weten dat de realisatie ervan heel dichtbij is. Ook al is dat op Aarde nu nog niet zichtbaar.”

Thea Terlouw geeft ons met De heelkamers een waardevol inzicht in onze toekomst, zodat we vol vertrouwen verder kunnen op ons levenspad.

★★★★
Titel: De heelkamers | Leesfragment | Auteur: Thea Terlouw | Uitgeverij: Obelisk Boeken | Categorie: Lifestyle, spiritualiteit | Verkrijgbaar als: Paperback, hardcover en E-book | 272 pagina’s | ISBN13: 9789493071100 | Verkrijgbaar sinds: mei 2019 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 09-08-2019 | Prijs: hardcover €29,99 – paperback – €24,99 E-book €14,99| Bestellen