Een cirkel doorbroken

Recensie Een cirkel doorbroken door Hannie van Grol:
Een hoopvolle toekomst

Een cirkel doorbroken kwam voor de eerste keer uit in 2007. Daarna trok de auteur zich in stilte terug, tot in 2017 De heelkamers het levenslicht zag. Toen kwam ook de vraag of het mogelijk was Een cirkel doorbroken, dat niet meer verkrijgbaar was, opnieuw uit te geven. Met een aantal toevoegingen is aan dit verzoek voldaan. En zeker voor degenen die De cyclus van Leven en Dood ook gelezen hebben, is dit boek een waardevol vervolg hierop. Waar De Cyclus van Leven en Dood vooral veel liefde en troost bood, biedt Een cirkel doorbroken veel hoop op een toekomst waarin we weer verbonden worden met de Al-bron, waar geen plaats is voor negativiteit, maar waar liefde, schoonheid en harmonie regeren.

In dit boek lezen we de ‘reisverslagen’ van de nachtelijke tochten die Thea met haar gidsen en begeleiders ondernam naar buitenaardse beschavingen, naar de verschillende ‘lichtsteden’ die alle hun eigen functie hebben en de ontmoetingen met bijzondere en zuivere wezens. Ze beoogt hiermee de sleutels aan te reiken om de deuren naar een collectief vergeten wereld opnieuw te openen. We zijn zo diep in de materie afgedaald dat onze herinneringen geblokkeerd zijn en we de tijd die we doorgebracht hebben in andere sferen, ‘vergeten’ zijn. De auteur probeert door deze verhalen te vertellen ons opnieuw te laten herinneren wat weggestopt is.

In haar lichtlichaam is ze in staat met behulp van haar begeleiders de sferen te betreden. Ze doet uitgebreid verslag van alles wat ze waarneemt op haar tochten, de liefdevolle wezens die ze ontmoet, maar ook de duistere krachten die er nog steeds zijn, alhoewel deze laatste meer en meer overwonnen worden door het licht. In deze eindtijd waarin we leven, wat betekent dat de aarde overgaat van de derde naar de vijfde dimensie, worden we opnieuw verbonden met al onze Zelven, zijn er geen machtsaspecten meer en gaan we voorbij de dualiteit. Een wereld vol veranderingen, hoop en liefde wacht op ons. En ook kunnen we weer contact maken met andere energieën, lichtwezens en entiteiten. Ons trillingsgetal wordt verhoogd en we ontstijgen de zware materie.

Thea Terlouw beschrijft in dit boek heel zuiver en vol gevoel wat ze ervaren heeft. Ze heeft prachtige lichtsteden gezien, tuinen vol bloemen en planten, de zuiverste kristallen, maar ook dieren die de tijd kregen na hun zware aardse bestaan te helen om daarna weer terug te keren naar hun groepsziel. Ze heeft waargenomen hoe wezens daar communiceren, dat bijvoorbeeld studeren ook mogelijk is, niet vanuit boeken maar puur vanuit interesse door middel van ‘stralingsonderwijs’. Er vindt een uitzuivering plaats, zodat het negatieve uitgebannen wordt en er velden van lichtbewustzijn gecreëerd worden.

De omvang van de Lichtwerelden, die allemaal verbonden zijn met elkaar in de Galactische Federatie, is voor ons mensen nog niet te bevatten, maar de sluier wordt steeds dunner en langzamerhand zijn we steeds meer in staat ons te ‘herinneren’ waar we vandaan komen en waar we naar terugkeren. Voor de spiritueel ingestelde mens geeft dit boek uitzicht op een toekomst vol hoop in deze soms zo zware tijden hier op aarde. Thea Terlouw beschrijft op een hartverwarmende wijze vol zuiverheid en liefde wat ons te wachten staat. Kortom, dit is een boek vol hoop op een liefdevolle toekomst.

★★★★
Titel: Een cirkel doorbroken | Auteur: Thea Terlouw | Uitgeverij: Obelisk Boeken | Categorie: Spiritualiteit | Uitvoering: paperback | 272 pagina’s | ISBN13: 9789082581430 | Verkrijgbaar sinds: 2018 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 04-08-2019 | Prijs: €24,99 (E-book €14,99) | Bestellen