Leef vanuit je ziel

Recensie Leef vanuit je ziel door Hannie van Grol:
Leef vanuit je ziel heeft een prachtige sfeervolle cover met een stukje natuur, mythische figuren en een opvallende lichtkolom. Het geheel doet heel magisch aan en geeft een voorproefje van de inhoud.
De quote op de achterkant luidt heel toepasselijk:
Laat je leiden door al deze liefdevolle wezens van licht, zodat jouw unieke licht ook zal gaan stralen!

Al op jonge leeftijd was Cathelijne Filippo geïnteresseerd in het spirituele en haar gezondheidsproblemen brachten haar nog verder op dit pad. Eerst heeft ze een reguliere opleiding gedaan en vijftien jaar gewerkt als psycholoog. Vanuit haar interesse heeft ze allerlei aanvullende cursussen gevolgd tot ze bij Doreen Virtue belandde en de opleiding tot Fairyologist (elfencursus) deed. Ze heeft haar eigen werkwijze ontwikkeld waarmee ze anderen coacht om hun unieke pad te volgen. Hierbij laat ze zich inspireren door lichtwezens en andere mythische gidsen.

In Leef vanuit je ziel vertelt ze over elfen, kabouters, draken, eenhoorns en andere lichtwezens.
Het boek is verdeeld in drie delen. In het eerste deel introduceert ze de elfen, kabouters en boomwezens op een vertederende, speelse manier. Ook legt de auteur uit wat een lichaamselementaal (beschermer van je lichaam, zoals een beschermengel de beschermer van je ziel is) is en hoe je daarmee kunt leren samenwerken.
In deel twee beschrijft ze de mystieke gidsen, zoals daar zijn draken, eenhoorns, dolfijnen en walvissen. Van al deze mythische figuren benoemt ze hun specifieke eigenschappen en waar ze je bij kunnen helpen. Het zou te ver voeren om die hier te noemen, maar het is zeker de moeite waard om het boek te lezen en en er dan zelf mee in contact te komen. Om dat te bereiken worden allerlei tips gegeven.
In deel drie worden aanwijzingen gegeven hoe je je eigen gidsenteam kunt gaan samenstellen en hoe je met hen kunt samenwerken. Er komen nog meer gidsen voorbij, zoals o.a. de engelen en de opgestegen meesters. Ook beschrijft ze het werken met de Piramide van Licht, een krachtig hulpmiddel om makkelijker toe te treden tot de vijfde dimensie en een vaste werkplek te visualiseren voor je spirituele groei.

Leven vanuit de Ziel is een prachtig geschreven boek als je verder kijkt dan de alledaagse realiteit. De persoonlijke ervaringen van de schrijfster helpen je anders te kijken naar deze sprookjesachtige wezens. Bijzonder te lezen is hoe haar eigen zoektocht verlopen is. De verhalen die ze vertelt zijn hartverwarmend en vertederend. Het inspireert je om ook contact te leggen met je spirituele gidsen. En daarbij worden allerlei hulpmiddelen aangedragen zover te komen, zoals edelstenen, meditaties, een altaartje maken, oefeningen, affirmaties. Cathelijne Filippo hanteert geen hoogdravende taal, maar schrijft begrijpelijk en vol liefde over alle helpers die er om ons heen zijn en die klaar staan ons te helpen in onze spirituele groei door het trillingsniveau van ieder persoonlijk te verhogen.

Alleen al door het lezen van dit boek krijg je het gevoel opgetild te worden, het is zo inspirerend en liefdevol geschreven! De speelse gedichtjes waarin de channelings van de elfen zijn weergegeven zijn heel speels en licht. De energie spat ervan af. En dat niet alleen in de gedichtjes van de elfjes, maar alle beschrijvingen van de lichtwezens zijn inspirerend en nodigen uit tot zelf gaan ontdekken. Je kunt je richten tot alle lichtwezens, maar ook een keuze maken. Wat wel belangrijk is, is om het zo vaak mogelijk te doen om er steeds meer vertrouwd mee te raken.

De laatste woorden van Cathelijne Filippo in de conclusie zijn:
Ik wens je magische momenten, diepe inzichten, spirituele groei en lichtheid in je wezen toe op jouw pad met de natuurwezens en mystieke gidsen!
Ik sluit me hier volledig bij aan en raad iedereen die zich bezig wil houden met spirituele groei, aan dit boek te gaan lezen.

★★★★★
Titel: Leef vanuit je ziel | Auteur: Cathelijne Filippo | Uitgeverij: Angel Light Heart Press | Categorie: Lifestyle, spiritualiteit | Uitvoering: paperback | 284 pagina’s | ISBN13: | Verkrijgbaar sinds:|Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: 30-01-2019 | Prijs: €18,50 | Bestellen