Recensie Rock Your Crystals door Hannie van Grol:
Wat een prachtig boek is Rock Your Crystals! Er zijn al zoveel boeken over edelstenen verschenen met uitleg over wat bepaalde stenen kunnen doen, hoe ze er uitzien, in welke vorm en kleur ze kunnen ontstaan, maar de aanpak van Hanneke Peeters is echt vernieuwend te noemen.

De liefde voor edelstenen spat van het boek af. En dan te bedenken dat haar leven ongeveer tien jaar geleden alleen maar uit snelheid en produceren bestond. Drie jaar na de geboorte van haar eerste kind kwam ze in een halve burn out terecht. ‘Toevallig’ kwam ze in contact met kristallen en dat heeft haar leven totaal veranderd naar een positieve flow. Het grote voordeel dat ze aangeeft, is dat je geen fouten kunt maken in het gebruik van stenen. Je kunt er alleen meer uithalen als je er meer vanaf weet en intuïtief ermee aan de slag gaat. Om die reden heeft ze dit boekje samengesteld.

Het hoofdthema in dit boek is ‘selfcare’. Zorg goed voor jezelf, pas dan kun je er optimaal voor een ander zijn. Een betere wereld begint bij jezelf!
Het boek is na een voorwoord en een inleiding ingedeeld in tien hoofdstukken. Het eerste hoofdstuk heet Hogere kristalkunde, de andere negen hoofdstukken beginnen allemaal met Rock your… Denk dan aan slaap bevorderen, energie verhogen, balans vinden, stemming verbeteren, chakra’s activeren etc. Er staan praktische tips in, die ondersteund worden door eigen ervaringen. En vooral dat laatste werkt erg inspirerend. De auteur schrijft vol enthousiasme en kennis.

Het boek is schitterend vormgegeven. Er staan prachtige foto’s in van de betreffende edelstenen maar ook van hoe ze gebruikt kunnen worden. Alleen al door erdoorheen te bladeren voel je een positieve energie op je afkomen. Er staan duidelijke overzichten in (achterin het boek is ook nog een overzichtsregister opgenomen met verwijzing naar de pagina’s waarop wat te vinden is over een steen of een bepaald onderwerp), de schrijfstijl is erg toegankelijk en nergens zweverig.

Rock Your Crystals is een aanrader voor iedereen: voor iemand die nog niets weet van edelstenen en alleen maar gecharmeerd is van de kleur, maar ook voor diegenen die al meer weten van stenen en het gebruik ervan. Bovendien is het een geweldig mooi boek om cadeau te geven, alleen al door de inspirerende foto’s en teksten. De ‘Cadeautjes van Moeder Natuur’ vinden zo hun weg in de wereld.

★★★★★
Titel: Rock Your Crystals | Leesfragment | Auteur: Hanneke Peeters | Kosmos Uitgevers | Categorie: Spiritualiteit | Uitvoering: hardcover of E-book | 176 pagina’s | ISBN13: 9789021571331 | Verkrijgbaar sinds: 24-04-2019 | Recensent: Hannie van Grol | Datum recensie: | Prijs max: €18,50 | Bestellen