Prachtig gebroken

Recensie Prachtig gebroken door Chantal Hutchison:
Een Kennedy Lincoln thriller.

Wanneer Kennedy Lincoln van een klant een vakantie in een appartement aangeboden krijgt in Zuid-Frankrijk, besluit ze op dit aanbod in te gaan. Ze kan wel wat ontspanning gebruiken na haar misgelopen relatie. Als ze aan de gastheer van het hotel vraagt naar bezienswaardigheden in de omgeving, wijst hij haar op een oud, middeleeuws dorp waar momenteel een antiekmarkt te bewonderen is. Eenmaal daar aangekomen blijkt het helemaal niet zo indrukwekkend te zijn. Kennedy had meer karakter verwacht, maar het tegendeel blijkt waar. Je kunt er over de mensen lopen. Ze schrikt wanneer er onverwachts een bebloede man tegen haar aanbotst. Ongemerkt stopt hij iets in haar tas.

Prachtig gebroken is een verassend en spannend verhaal over een jonge vrouw die onterecht en ongewild in het bezit komt van een wapen dat zij moet beschermen tegen zowel de regering als terroristen. Al snel wordt ze in het nauw gedreven door gevaarlijke personen. Wie kan ze vertrouwen en wie niet?

Dit verhaal wordt vanuit meerdere perspectieven verteld. Zo lees je eerst vanuit het oogpunt van Kennedy, wat afgewisseld wordt met andere belangrijke personages. Dit kan je af en toe uit het verhaal halen, doordat het hoofdstuk midden in een spannende situatie eindigt, maar voegt vaak meer spanning toe en hierdoor wilde ik echt verder lezen. In Prachtig gebroken staat het jodendom centraal en wordt er meermaals wat over verteld. Dit vond ik wel wat hebben, dit creëerde meer diepgang in het verhaal. Echter, ik was soms even de draad kwijt, omdat het niet altijd even realistisch oogde. Dit gedeelte van het verhaal kwam hierdoor niet goed tot zijn recht.

De schrijver heeft een prettige schrijfstijl, waarbij veel gebruik is gemaakt van korte hoofdstukken. Dit zorgt ervoor dat de spanning gedurende het hele verhaal vastgehouden wordt. De personages zijn goed uitgewerkt, er wordt niet even veel over iedereen verteld, waardoor het geheel mysterieus blijft.

Prachtig gebroken is zeker een boek dat ik aan zou raden aan de lezers die van actiethrillers houden. Ik waardeer het met drie en halve sterren.

★★★
Titel: Prachtig gebroken | Auteur: Ad van de Lisdonk| Uitgeverij De Crime Compagnie | Categorie: thrillers | Verkrijgbaar als: paperback, luisterboek en e-book | 361 pagina’s | ISBN13: 9789461094667 | Verkrijgbaar sinds: 18-10-2020 | Recensent: Chantal Hutchison | Datum recensie: 31-12-2020 | Prijs: €18.95, e-book €4.99, luisterboek €7.99 | Bestellen