Rio Grande

Recensie Rio Grande door Dayenne Wamsteeker:
Een razend spannende roadtrip door Mexico

Tara Linders is een succesvol journalist. Op een avond komt de vrouw van haar oud-collega Diego bij haar langs. Diego is naar Mexico vertrokken om daar uit te zoeken wat hij wil met zijn leven. In eerste instantie zoekt hij regelmatig contact met zijn gezin, maar dat is gestopt, waardoor zijn vrouw ongerust is geworden. Zij vraagt of Tara op onderzoek wil uitgaan.
Daarnaast wordt Tara via haar baas gevraagd, of ze wil meewerken aan een geheime missie van speciaal agent Jay Jennings in Mexico. Jay wil de Nederlandse baas van de gevaarlijke motorclub Escorpiones oppakken en hij heeft daarbij hulp van Tara nodig.
Omdat beide opdrachten haar naar Mexico brengen, gaat Tara akkoord en ze reist met Jay af naar Mexico. Daar belanden ze samen in een gevaarlijk avontuur.

Rio Grande is het derde deel over het succesvolle journalistenduo Tara en Diego. Dit boek gaat verder waar het tweede deel, Casa Familia, is geëindigd. Diego is naar Mexico vertrokken en Tara is doorgegaan met het schrijven van artikelen. Hoewel Tara en Diego als duo heel sterk waren, lukt het Tara ook om interessante en goede artikelen te schrijven.

Het boek start met verschillende verhaallijnen, vanuit verschillende perspectieven, die in eerste instantie niets met elkaar te maken lijken te hebben. Wanneer het boek vordert, wordt duidelijk hoe de diverse verhaallijnen toch met elkaar verbonden zijn. Deze opbouw zorgt voor een meeslepend verhaal, waardoor je door het boek heen vliegt. Als lezer wil je weten hoe de operatie van Tara en Jay gaat verlopen en of de geheime missie gaat slagen en of het Tara lukt om Diego te vinden.

Tara is een sterke vrouw en daarmee een interessant hoofdpersonage. Ze is goed in haar vak en heeft veel lef, dat zie je terug in al haar acties in Mexico. Toch worstelt Tara tegelijkertijd met eenzaamheid en de liefde. Ze probeert de leegte die ze voelt, op te vullen met een minnaar, maar eigenlijk weet ze dat hij niet haar grote liefde is. Door het verhaal heen zie je dat Tara zich ontwikkelt en weet wat het juiste is om te doen en keuzes maakt.

In deze thriller passeren spannende onderwerpen, zoals drugssmokkel, motorbendes, geheime operaties en ernstige mishandeling. Toch is het door deze issues geen zwaar boek, maar brengt dit vooral spanning in het verhaal, waardoor het heerlijk is om deze thriller te lezen. Auteur Nathalie Pagie heeft een toegankelijke en vlotte schrijfstijl waardoor deze thriller prettig leest.

Rio Grande is een thriller vol actie die prettig leest. Door de spannende onderwerpen en een goede opbouw van het boek is dit een meeslepende thriller. Ik waardeer het boek met 4 sterren.

Zomerlezen juni 2019

★★★★
Titel: Rio Grande | Leesfragment | Auteur: | Uitgeverij Boekerij | Categorie: Crimezone, thrillers | Uitvoering: paperback of E-book| 304 pagina’s | ISBN13: 9789022587874 | Verkrijgbaar sinds: mei 2019 | Recensent: Dayenne Wamsteeker | Datum recensie: 27-06-2019 | Prijs max. €5,99 | Bestellen