Het grote boek over water

Het grote boek over waterRecensie Het grote boek over water door Sandra Hutchison:
Hoe belangrijk is water eigenlijk?

Na Het grote boek over de aarde en Het grote boek over dieren komt uitgeverij Infodok met een derde boek in deze educatieve reeks. Dit keer gaat het boek volledig in op het begrip water. Een boek waarin spelenderwijs van alles valt te ontdekken. Door middel van fraaie illustraties, flapjes, uitschuifbare onderdelen en zogenaamde pop-ups kunnen kinderen op interactieve wijze met dit boek aan de slag.

Door alle ‘losse’ onderdelen is het boek wel wat kwetsbaar en daardoor minder geschikt voor heel jonge kinderen.
Ondernemende, leergierige kinderen die goed zelfstandig kunnen lezen, zullen dit boek zeer waarschijnlijk met open armen ontvangen. Al bladerend leren ze onder andere meer over het ontstaan van water op aarde, krijgen ze inzicht in de watercyclus en leren ze meer over de inwoners van de zee, meren en sloten. Ze krijgen verhelderende antwoorden op vragen als:
Is er water in de ruimte?
Wat zijn de gevolgen van het broeikaseffect en kan een mens zonder water?
Daarnaast gaan de makers van dit boek ook dieper in op het duurzaam omgaan met water, een onderwerp waar we helaas niet omheen kunnen.

Het grote boek over water is niet alleen leerzaam, maar vooral erg leuk. Een boek dat niet snel zal vervelen. Door de interactie zullen kinderen het boek herhaaldelijk uit de kast willen pakken om er nogmaals doorheen te bladeren en er delen uit te lezen. Samen met zijn twee voorgangers is dit een mooie reeks om te gaan sparen. Fijn voor in de klas en een feestje om in huis te hebben.

Het boek sluit goed aan bij De Kinderboekenweek 2022 met als thema Gi-Ga Groen.

Infodok

★★★★
Het grote boek over waterTitel: Het grote boek over water |  Auteurs: Anne-Sophie Baumann, Arnaud Lemaistre | Uitgeverij: Infodok | Categorie: jeugdboeken, educatief | Thema: natuur, water | Verkrijgbaar als: hardcover | 22 pagina’s | ISBN13: 9789002275616 | Verkrijgbaar sinds: 5 juli 2022 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 23-07-2022 | Prijs: €20,00 | Bestellen