De Legendariërs – Het begin 02: Jadina

JadinaRecensie De Legendariërs – Het begin 02: Jadina door Sandra Hutchison:
Een fantasierijke reeks

Jadina is het tweede deel in een nieuwe stripalbumserie over De Legendariërs. Deze serie bestaat uit vijf delen die gezamenlijk één verhaal vormen. In ieder deel wordt er een van de Legendariërs aan je voorgesteld, dit keer is het de beurt aan prinses Jadina. Het verhaal toont het leven van Jadina voor de periode dat ze zich aansloot bij De Legendariërs.

Jadina heeft het met haar ouders niet zo erg goed getroffen. De enige persoon die wat om haar lijkt te geven, is professor Kalisto Vangelis. Jadina is voorbestemd om de koningin van Orchidia te worden. Ze moet daarvoor wel eerst de proef met de adelaarsstaf doorstaan. Haar naaste familie is jaloers en doet er alles aan om ervoor te zorgen dat Jadina zal falen. Zij lijken echter het tegendeel te bereiken. Wanneer het erop aankomt, toont Jadina zich van haar sterkste kant.

Jadina afbeeling

Het verhaal is een bedenksel van auteur en illustrator Patrick Sobral. Hij schreef eveneens het scenario (en maakte de illustraties) van de hoofdreeks, een zeer populaire stripalbumserie in Frankrijk. De tot de verbeelding sprekende illustraties in dit verhaal zijn het werk van Nadou. De kleurige Manga-achtige striptekeningen zijn het bekijken zeker waard en versterken het verhaal. Dit tweede avontuur is net zo boeiend als de voorganger en laat zich snel uitlezen.

Het album Jadina is een vermakelijk stripalbum voor de fans van De Legendariërs, die overigens via KetNet te zien zijn als tekenfilmserie. Dit tweede verhaal verloopt weer in een stroomversnelling en wekt de nieuwsgierigheid naar het verdere verloop van deze reeks op. Het avontuur gaat in de komende drie delen verder. Ik ben benieuwd.

Silvester Strips logo

★★★★
JadinaTitel: Jadina | Serie: De Legendariërs – Het begin – deel 02 | Auteur, scenario : Patrick Sobral | Illustrator: Nadou | Uitgeverij: Silvester Strips | Categorie: Stripalbums | Verkrijgbaar als: paperback | 48 pagina’s | ISBN13: 9789463066259 | Verkrijgbaar sinds: 2020 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 11-04-2022 | Prijs: €7,95 | Bestellen