Mo woont in Nederland, maar komt oorspronkelijk uit Iran. Wanneer hij naar de markt gaat ontmoet hij daar een leuke vrouw, het is Noor. Noor komt eveneens uit Iran. Voor hem is het liefde op het eerste gezicht.
Het lot lijkt hem een handje te helpen, want wanneer hij naar Nederlandse les gaat, blijkt er een nieuwe leerling te zijn. Het is Noor. Voor Mo nemen vanaf die dag zijn gevoelens voor Noor alleen maar toe. Maar zal het wederzijds zijn en als dat zo is, kunnen de twee dan wel hun hart volgen?
Mo en Noor is een initiatief van Eenvoudig communiceren (Be) ofwel voor NL: Lezen voor iedereen. Het verhaal richt zich op volwassenen en is geschreven door auteur Virginie Gyselinck op leesniveau A1.
Mo is op de markt.
Hij ziet een vrouw.
Ze staat achter de broodkraam.
Ze lacht naar hem.
Maar naast haar staat haar vader.
Hij lacht niet. Hij kijkt boos.
Fijn dat er boeken zoals Mo en Noor bestaan die bedoeld zijn voor volwassenen en niet over kinderlijke onderwerpen gaan. Dat leest vermoedelijk een stuk prettiger. Ik kan mij zo voorstellen dat dit voor elke jongere of volwassene die de Nederlandse taal wil leren een verademing is.
In deze reeks zijn er inmiddels nog twee delen verschenen:
De trein & Inspecteur De Vries. Beide eveneens geschreven op A1 niveau.
Mooi initiatief.
★★★★
Titel: Mo en Noor | Serie: Mo en Noor-1 | Auteur: Virginie Gyselinck | Uitgeverij: Eenvoudig communiceren | Categorie: Makkelijke taal | Verkrijgbaar als: hardcover | 56 pagina’s | ISBN13: | Verkrijgbaar sinds: 15 augustus 2023 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 14 september 2024 | Prijs: €14,50 | Online te bestellen bij Bruna en Bol.