Vergeet het maar

Recensie Vergeet het maar door Sandra Hutchison:
Wanneer het verleden je blijft achtervolgen

De feelgoodroman Vergeet het maar was mijn eerste kennismaking met auteur Anne West. Dat terwijl ze al diverse jeugdboeken en feelgoodromans op haar naam heeft staan. Het bleek een late, maar meer dan geslaagde kennismaking.

Het verhaal in dit boek draait voornamelijk om twee personages. De eerste is de sympathieke Jill, zij werkt achter de balie van een achterhaald hotel in het hart van Amsterdam. Eigenlijk staat Jill nauwelijks achter de balie, maar doet ze haast al het werk dat nodig is om het hotel draaiende te houden. De eigenaar, haar oom, wil het hotel verkopen aan de grote hotelketen Silver Spoon. Jill vreest voor haar baan.

Dan komt de charismatische Daniël om het hoekje kijken in het verhaal. Hij werkt voor Silver Spoon. Jill herkent hem direct als een van de agressieve jongens van de middelbare school, die haar vroeger dagelijks pestten. Daniël herkent Jill echter niet. Hij voelt zich wel erg tot haar aangetrokken. Jill leert dat ze het verleden niet langer kan ontlopen en gaat de confrontatie aan. Kunnen ze elkaar nu recht in de ogen kijken?

De roman Vergeet het maar leest opvallend gemakkelijk weg en bevat veel pakkende personages om van te smullen. Het verhaal heeft diepgang en is vermakelijk. In het begin leek het geheel wat voorspelbaar, zoals veel feelgoodromans. Anne West kwam echter met een paar verrassende wendingen waardoor ik tot de laatste bladzijde geboeid bleef lezen. Tot mijn spijt was het verhaal veel te snel afgelopen en moest ik de personages toch echt loslaten. Jammer, want dit romantische avontuur in onze eigen hoofdstad smaakt zeker naar meer. Aanrader voor iedere feelgood-liefhebber.

★★★★★
Titel: Vergeet het maar | Leesfragment | Auteur: Anne West | Uitgeverij Ellessy | Categorie: feelgoodroman | Verkrijgbaar als paperback  | 328 pagina’s | ISBN13: 9789086604043| Verkrijgbaar sinds: maart 2020 | Recensent: Sandra Hutchison | Datum recensie: 09-04-2020 | Prijs: €19,95 | Bestellen